|
||||||||||||||
| ||||||||||||||
| ||||||||||||||
Siūlykite temą
Straipsnių paieška
Skelbimai
Internetu galite užsisakyti asmeninį skelbimą „Santakoje“.
|
„Santaka“ / 2020-07-30 16:44
Algimantas Treikauskas niekada nesigailėjo pasirinkęs muziko kelią.Nuotr. iš asmeninio albumo Andrius GRYGELAITIS
A. Treikauskas gimė ne muzikantų šeimoje, tačiau muziką labai mėgo jo mama. Pats Algimantas, kaip ir du jo broliai, dar net nelankydamas mokyklos jau pradėjo mokytis groti akordeonu. Vėliau jis grojimo šiuo instrumentu įgūdžius lavino Vilkaviškio muzikos mokykloje. Tuometinėje Kybartų Kristijono Donelaičio vidurinėje mokykloje baigęs aštuonias klases, A. Treikauskas gilinti žinių išvyko į Kauno Juozo Gruodžio muzikos technikumą, kuriame mokėsi groti fleita. Vėliau jis tęsė studijas Lietuvos valstybinėje konservatorijoje. Jau antro kurso pabaigoje kybartietis ėmė groti Lietuvos nacionaliniame simfoniniame orkestre, o netrukus ir Lietuvos kameriniame orkestre. Galima sakyti, kad būtent tada ir prasidėjo jo, kaip profesionalaus muzikanto, kelias, kuris tebesitęsia iki šių dienų. „Nacionaliniame simfoniniame orkestre grojau 26 metus. Teko koncertuoti su daugybe pasaulinio garso dirigentų bei atlikėjų. Per muzikanto karjerą aplankiau daugybę Europos ir pasaulio scenų“, – pasakojo A. Treikauskas. Nepriklausomybės pradžioje A. Treikauskas Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Kauno fakultete pradėjo dirbti pedagoginį darbą. Kurį laiką jam teko nuolat važinėti iš Vilniaus į Kauną. 1996 m. jo buvo paprašyta suburti orkestrą Pažaislio festivaliui. Galutinai su laikinąja sostine kybartietis buvo susaistytas 2000-aisiais, kai laimėjo konkursą į Kauno kamerinio orkestro vadovo vietą. „Kai pradėjau dirbti, kolektyvą sudarė vos 14 ar 15 styginiais instrumentais grojančių muzikantų. Neturėjome nei stovų natoms, nei kėdžių, nei partitūrų... Prie kolektyvo pakviečiau prisijungti pučiamųjų instrumentų specialistus, pradėjome groti J. Haidno, V. A. Mocarto ir kai kurių kitų kompozitorių simfonijas. Stengėmės dalyvauti įvairiuose festivaliuose, pamažu plėtėme savo repertuarą. Reikėjo viską kurti nuo pat pradžių. Tuomet net neturėjome normalių repeticijoms skirtų patalpų. Rinkdavomės į kambariuką, kurį žiemomis pripustydavo. Dabar jau turime normalias repeticijų patalpas Kauno valstybinėje filharmonijoje, tačiau tada situacija buvo kita“, – pasakojo pašnekovas. 2004 m. rugsėjo 30 d. A. Treikauskas laiko išskirtine jo kolektyvui diena. Būtent tądien Kauno miesto taryba priėmė sprendimą steigti simfoninį orkestrą, tačiau tikruoju savo vadovaujamo orkestro gimtadieniu kraštietis laiko 2005 m. vasario 5 d. Būtent tada Kauno simfoninis orkestras pirmą kartą pasirodė scenoje. Pirmajame koncerte muzikavo 35 atlikėjai, o jiems dirigavo rusų kilmės dirigentas Pavelas Bermanas. Kasmet orkestras plėtėsi ir šiandien jį sudaro 76 nariai. „Augo ne tik muzikantų skaičius. Mūsų atliekamas repertuaras taip pat nuolat kito. Šiandien kartelę esame užkėlę labai aukštai. Jau galime atlikti įvairiausius kūrinius – nuo paprastų iki pačių sudėtingiausių“, – tikino pašnekovas. A. Treikauskas pasakojo, jog per pirmuosius keletą metų jo vadovaujamas kolektyvas susidūrė su nemenku iššūkiu – teko „prisijaukinti“ publiką, surasti savo auditoriją. Šiam tikslui pasiekti labai tiko bendri projektai su pasaulinio garso grupėmis ir atlikėjais: „The Scorpions“ ir „Electric Light Orchestra“, „Smokie“, Bonnie Tyler, Chrisu Normanu, Robertu Wellsu, Maggie Reilly, kurie taip pat ne kartą yra groję ir su pasaulyje pripažintais Londono, Vienos bei Berlyno simfoniniais orkestrais. Paties kraštiečio teigimu, prie kolektyvo populiarumo nemažai prisidėjo ir dalyvavimas televizijos laidoje „Triumfo arka“. Per 15 gyvavimo metų orkestras tapo žinomas ne tik mūsų šalyje, bet ir visame pasaulyje. A. Treikausko vadovaujamas kolektyvas įrašė ir išleido daugiau nei 20 kompaktinių plokštelių, kurios ne kartą buvo paskelbtos geriausiomis pasaulyje, nominuotos prestižiniams „Grammy“ bei Tarptautiniams klasikinės muzikos apdovanojimams. Pirmą kartą prestižinių muzikos apdovanojimų „Grammy“ nominantų sąraše Kauno miesto simfoninio orkestro vardą buvo galima išvysti prieš penketą metų. Tuomet į geriausiųjų „Grammy“ penketuką klasikinio vokalo kategorijoje pateko Konstantino Orbeliano diriguojamo orkestro plokštelė „Virtuoso Rossini“, įrašyta kartu su amerikiečių tenoru Lorensu Braunliu. Prieš porą metų „Grammy“ buvo nominuotas dar vienas Kauno miesto simfoninio orkestro darbas – G. Verdi operos „Rigoletas“ kompaktinė plokštelė, įrašyta su rusų operos solistu Dmitrijumi Chvorostovskiu. Pernai Kauno miesto simfoninio orkestro vardas tarp „Grammy“ nominantų nuskambėjo dar kartą. Kompaktinė plokštelė „A Te, o Cara“ buvo įvertinta geriausio klasikinio solo vokalinio albumo kategorijoje. Ji įrašyta su pasaulyje žinomu amerikiečių tenoru Stephenu Costello. „Negalima sakyti, jog tai – tik atsitiktinumas, nes per penketą metų tarp „Grammy“ nominantų patekome net tris kartus. Tikiu, kad tokių įvertinimų sulauksime ir ateityje. Yra dar keletas jau įrašytų, tačiau dienos šviesos dar neišvydusių plokštelių, kurios tikrai pretenduos į šį sąrašą. Pačiam teko lankytis „Grammy“ apdovanojimuose. Įspūdis iš šios ceremonijos liko nepamirštamas. Kito tokio renginio muzikiniame pasaulyje nėra“, – pripažino A. Treikauskas. Kauno miesto simfoninis orkestras šiais metais turėjo didelių planų, bet juos pakoregavo COVID-19 virusas. Teko atšaukti nemažai koncertų, liko neįgyvendinta daugybė sumanymų. Bene skaudžiausia žinia A. Treikauską pasiekė vos prieš keletą dienų. Viena didžiausių JAV muzikos kompanijų „Columbia artists“ pranešė, kad atšaukia kitų metų pradžioje Amerikoje turėjusį įvykti orkestro koncertinį turą. Buvo suplanuota per 20 pasirodymų. „Dar nė vienas Lietuvos kolektyvas nebuvo surengęs tokio masto turo po JAV. Gaila, kad pandemija kaišioja pagalius į ratus, todėl svarbiausia ją kuo greičiau pragyventi. Sumanymų turime daug, tačiau neaišku, kaip juos pavyks įgyvendinti“, – kalbėjo kraštietis. Jo teigimu, penkiolikos metų sukaktį švenčiantis orkestras dar yra labai jaunas ir turintis kur tobulėti. Pasaulyje yra ne vienas šimto ir daugiau metų sulaukęs orkestras, todėl A. Treikauskas vylėsi, kad ir jo vadovaujamas kolektyvas ateityje galės į juos lygiuotis. „Į garsiausius pasaulio orkestrus vyksta milžiniška atranka. Į vieną vietą pretenduoja net keli šimtai norinčiųjų. Tai turėtų būti ir mūsų siekiamybė. Aišku, visų pirma mūsų narių atlyginimai turi pasiekti ES orkestrų vidurkius. Esame vienintelis Baltijos šalyse miesto orkestras. Mes išlaikomi vien Kauno savivaldybės lėšomis, negauname jokios paramos iš Kultūros ministerijos. Būtų gerai, jei įgytume valstybinio orkestro statusą. Tada ir finansinės galimybės būtų kitos“, – svarstė pašnekovas. A. Treikauskas tikino niekada nesigailėjęs, jog pasirinko muziko kelią. Nors jis ir nebuvo lengvas, tačiau – malonus. Pasak jo, muzika padėjo pažinti pasaulį, susirasti daug draugų. Nors paskutinį kartą pats scenoje prieš publiką kybartietis pasirodė bemaž prieš ketverius metus, tačiau dabartinės pareigos jam nė kiek neleidžia atitrūkti nuo muzikos. Algimantui nuolat tenka rūpintis būsimomis orkestro programomis, kūriniais, bendrauti su būriu atlikėjų. „Muzikantams tenka milžiniška atsakomybė. Žaidžiant krepšinį galima ir nepataikyti į krepšį, bus proga pasitaisyti, o muzikoje privaloma viską atlikti preciziškai tiksliai. Per koncertus klaidoms vietos nėra. Mūsų pečius kausto didelė įtampa, tačiau, jei viskas pavyksta, užplūsta nepaprastas pasitenkinimas. Džiaugiuosi tais tėvais, kurie savo vaikus leidžia į muzikos mokyklas. Gal jie ir netaps muzikantais, tačiau turės bendrą suvokimą apie klasikinę muziką, bus kultūriškai išsilavinę. Pamenu, kaip kybartiečiai savo atžalas leisdavo arba į orkestrą, arba į sporto treniruotes. Suaugusieji žinodavo, kad užsiėmimus lankantys vaikai per gyvenimą žengs tvirtai“, – kalbėjo pašnekovas. Algimantas ir šiandien gana dažnai užsuka į gimtuosius Kybartus, lanko artimųjų kapus, mėgsta apžiūrėti vaikystėje pažintas vietas. Bene maloniausias iš tų laikų išlikęs prisiminimas – su Stasio Sinkevičiaus vadovaujamu Kybartų estradiniu ansambliu Lietuvos dainų šventėje vokalinių ansamblių kategorijoje laimėta pirma vieta ir gauta galimybė atstovauti Lietuvai Maskvoje vykusiame konkurse. „Tai buvo didelis įvykis visam miestui. Grįžusius mus traukinių stotyje pasitiko nesuskaičiuojamas būrys žmonių. Atmosfera buvo neįtikėtina. Teko šiek tiek prisidėti ir prie pučiamųjų instrumentų orkestro „Kybartai“, kuriam tuo metu vadovavo Antanas Ziegoraitis. Studijų metais kartais grįždavau ir prisijungdavau prie kolektyvo. Ir šiandien domiuosi jo veikla“, – prisipažino A. Treikauskas.
Galerija: Simfoninis orkestras
Publikuota: 2020-07-30 16:44:06 Komentarai:Jūs naršote standartinę svetainės versiją. Perjungti į mobiliąją versiją?
Atgal į pradžios puslapį
|
Šiame numeryje
* Automobilių taršos tikrintojai pasiekė ir Vilkaviškį * Dronus perpratęs senjoras siužetais džiugina žmones * „Korio“ grupės narių tikslas – sau ir kitiems padėti gyventi blaiviai Laikraštis leidžiamas antradieniais ir penktadieniais.
|
||||||||||||
|