Šiandien ko bepaklausi visi yra dalyvavę ar bent jau girdėję apie protų mūšius.
Nors tai itin populiarus laisvalaikio leidimo būdas, vis dėlto protmūšiai atsirado siekiant pelno. Septyniasdešimtųjų pabaigoje du Didžiosios Britanijos verslininkai suprato, jog vietinėms smuklėms trūksta klientų paprastomis darbo dienomis. Taip ir gimė pigi, populiari ir lengvai suorganizuojama iniciatyva. Lietuvoje protmūšiai palyginti neseniai iš akademinės erdvės persikėlė į neformalią, tačiau ir toliau šiam žaidimui ieškoma netipinių vietų.
Protų mūšiai persikelia į kitas erdves
Šiemet vyko nauja projekto „Bibliotekos pažangai 2“ iniciatyva – „Bibliomūšis“, kuri į bibliotekas pritraukė proto mankštų mėgėjus. Šiame protmūšyje dalyvavo Lietuvos viešųjų bibliotekų sudarytos komandos. Jų nariais tapo įvairaus amžiaus ir išsilavinimo vietos bendruomenės nariai, bibliotekos partneriai ir savivaldos atstovai, o komandų kapitonais buvo deleguoti bibliotekų darbuotojai. Viso žaidime užsiregistravo ir sudalyvavo beveik 150 komandų. Komandos dalyvavo 3 žaidimo etapuose, kurie vyko tiesiogine transliacija iš Lietuvos Nacionalinėje bibliotekoje įrengtos mini studijos.
Neseniai įvykęs paskutinis etapas atskleidė tris geriausias „Bibliomūšio“ komandas. Sėkmė plačiausiai šypsojosi Lietuvos aklųjų bibliotekos Vilniaus filialo komandai „LABukai“, antrąja vieta džiaugiasi Kaišiadorių rajono savivaldybės viešosios bibliotekos Pravieniškių filialas pavadinimu „Protų zona“, o trečiąją vietą išplėšė Klaipėdos apskrities viešosios I. Simonaitytės bibliotekos komanda „Lengvai“. Vilkaviškio „Liktarna“ užėmė garbingą 17 vietą.
Unikalus protmūšis
Projektas „Bibliotekos pažangai 2“ nustebino ne tik netipine protų mūšiui vieta, bet ir savo inovatyvumu. Specialiai žaidimui buvo pagaminti ir integruoti unikalūs 3D maketai, kurie buvo panaudoti „Bibliomūšyje“ dalyvavusių Lietuvos aklųjų bibliotekos komandų. Pasak Lietuvos aklųjų bibliotekos Produktų ir paslaugų plėtros skyriaus l. e. Skaitmeninių paslaugų ir leidybos centro vadovo pareigas Zenono Klimaičio, jų komanda džiaugiasi 3D maketų naudojimu žaidime, nes tai sumažina socialinę atskirtį. „Kiek man teko dalyvauti protų mūšiuose, tai pirmas kartas, kai susidūriau su 3D maketais. Tai ir stebina, ir džiugina, nes kai kuriais atvejais galbūt būtent 3D maketai ir lėmė tai, jog mūsų komanda iškovojo pirmąją vietą“, – dalijasi mintimis komandos kapitonas Z. Klimaitis.
Panašu, kad „Bibliomūšis“ ne tik pagilino visų dalyvavusių žinias, bet ir paskatino kurti betarpišką ir glaudų ryšį tarp bibliotekos ir vietos bendruomenės. Ir visai tikėtina, jog laikui bėgant mažojo savaitgalio vakarus leisime bibliotekoje ne skaitant knygas, bet dalyvaujant protų mūšiuose.
Parašykite komentarą
Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.