Andrius GRYGELAITIS
Vilkaviškietis Martynas Narijauskas su bičiuliais neseniai pristatė telefonams pritaikytą interaktyvią mobiliąją programėlę „Moxliukas“. Ji skirta visiems šalies abiturientams, norintiems geriau pasiruošti brandos egzaminų sesijai bei dar labiau pagerinti turimas žinias.
Svajonių darbas
Prieš penketą metų Vilkaviškio „Aušros“ gimnaziją baigęs M. Narijauskas vėliau Vilniaus universitete krimto programų sistemų mokslus. Būtent studijų metais vaikinas dar labiau įniko į programavimą bei įgavo daugybę vertingos patirties. Dar studijuodamas jis kurį laiką dirbo SEB banko komandoje, kurioje buvo atsakingas už mobiliosios programėlės funkcionalumą. Vėliau Martynas buvo priverstas šio darbo atsisakyti, kadangi pusmečiui per „Erasmus“ programą išvyko studijuoti į Italijos Bolzano universitetą.
Po praktikos Europos pietuose M. Narijauskas grįžęs į gimtinę iš karto įsidarbino sparčiai augančioje įmonėje „Vinted“, kurioje iki šiol yra atsakingas už sklandų kompanijos mobiliosios programėlės funkcionavimą. Šią veiklą vilkaviškietis vadina svajonių darbu.
„Gal pusmetį buvau visiškai „žalias“, nuolat kolegų klausinėjau, kaip reikia atlikti vieną ar kitą funkciją. Dabar jau manau, kad ir aš esu įmonei naudingas. Kasdien stengiuosi, jog klientams, kurie naudoja telefonus su „iOS“ operacine sistema, „Vinted“ mobilioji programėlė veiktų sklandžiai, būtų patogi ir saugi“, – sakė M. Narijauskas.
Nusprendė išplėtoti
Universitete įgytos žinios bei praktika keliose įmonėse paskatino Martyną įgyvendinti ir kurį laiką brandintą asmeninį sumanymą – sukurti mobiliąją programėlę, skirtą dvyliktokams, siekiantiems geriau pasiruošti brandos egzaminų sesijai.
„Idėja gimė pirmosios karantino bangos pradžioje, kai mokiniai pradėjo mokytis iš namų, o man reikėjo skubiai įgyvendinti savo bakalauro darbo sumanymą. Darbo tema buvo „Mokymosi proceso sužaidybinimas“. Kuo toliau, tuo labiau visame pasaulyje populiarėja „Duolingo“ programėlė, skirta mokytis kalbų. Nutariau padaryti kažką panašaus. Tik mano programėlė turėjo būti skirta ne vien kalbų mokymuisi. Ruošdamasis bakalauro darbo gynimui padariau prototipą, išanalizavau panašaus pobūdžio programėles ir geriausius sprendinius nutariau pritaikyti savo darbe“, – pasakojo M. Narijauskas.
Nors universitete sukurta programėlė puikiai pavyko, tačiau ji nebuvo skirta masiniam naudojimui. Jaunas vyras jau laikydamas bakalauro diplomą rankose nusprendė išplėtoti savo idėją ir sukurti tokią mobiliąją programėlę, kuria galėtų naudotis visos šalies dvyliktokai.
Beveik metus
Kadangi vienam įgyvendinti savo sumanymą būtų buvę sunku, Martynas apie jį prasitarė bičiuliui vilkaviškiečiui Mindaugui Smalinskui, su kuriuo programavimu užsiima dar nuo mokyklos laikų. Šis iš karto sutiko prisidėti prie idėjos realizavimo. Visgi dviejų programuotojų pastangų neužteko. Teko į pagalbą pasitelkti bičiulę Aureliją Lapinskaitę, kuri prisidėjo prie programėlės dizaino kūrimo.
Trijų draugų kompanija laisvalaikiu būsimą programėlę kūrė beveik metus. Nemažai prie jos sėkmės prisidėjo ir Martyno sesė Gustė, kuri šiuo metu mokosi dvyliktoje Marijampolės Rygiškių Jono gimnazijos klasėje. Ji ir pati nuolat testuodavo „Moxliuko“ vardą gavusią programėlę ir ja dalijosi su klasės draugais. Šie taip pat turėjo nemažai pasiūlymų programėlės kūrėjams, reiškė savo pastebėjimus.
Pirmą kartą „Moxliukas“ plačiai naudoti paleistas šių metų pradžioje. Tiesa, jį naudoti galėjo tik telefonų su „iOS“ operacine sistema turėtojai.
„Iš pradžių mūsų programėlę parsisiuntė maždaug 850 vartotojų. Tokie skaičiai nuteikė pozityviai, tad pasitarę nusprendėme, kad galbūt laikas nudžiuginti ir dvyliktokus, kurie naudoja telefonus su „Android“ operacine sistema. Jiems skirtą „Moxliuko“ programėlę paleidome prieš keletą savaičių. Dabar turime beveik du tūkstančius vartotojų“, – sakė M. Narijauskas.
Ateities planai
Šiuo metu, pagal mobiliųjų programų parduotuvės „App Store“ duomenis, Martyno su bičiuliais sukurta programėlė patenka tarp penkių populiariausių mokomųjų programėlių visoje šalyje. Ją parsisiuntę naudoja mokiniai iš 330 šalies mokyklų.
Šioje programėlėje galima surasti per 1 600 skirtingų klausimų biologijos, fizikos, chemijos, geografijos, istorijos bei matematikos temomis. Visi jie pateikiami vadinamuoju klausimanijos žaidimo principu – užduodant klausimą ir vėliau pateikiant teisingą atsakymą.
Naudojantieji programėlę gali pasirinkti vieną iš dviejų veiksmų: laikyti egzaminą arba naudoti pasiruošimo korteles. Laikantieji egzaminą gauna 10 klausimų ir, jei bent į 7 iš jų atsako teisingai, – apdovanojami patirties taškais bei žaidimo valiuta. Visa tai leidžia konkuruoti su kitais programėlės naudotojais.
„Žaidėjai gali varžytis su savo įstaigos, regiono ar visos Lietuvos mokiniais. Kas mėnesį skelbiame geriausiųjų sąrašus“, – sakė pašnekovas.
„Moxliuko“ programėlėje yra ir klausimų-atsakymų kortelės, kurio padeda pasikartoti ir dar geriau įsisavinti norimą informaciją. Šias korteles gali kurtis ir patys programėlės naudotojai.
„Ateityje turime minčių programėlę pritaikyti didesnei mokinių auditorijai, ne vien tik abiturientams. Norime pradėti bendradarbiauti su įvairių disciplinų pedagogais, kurie galbūt sutiktų paruošti savo klausimus mokiniams. Kol kas visus klausimus imame iš Nacionalinio egzaminų centro. Ši programėlė mums neduoda visiškai jokio pelno. Priešingai, patys mokame už jos palaikymą. Buvo minčių ją apmokestinti, bet tuomet visa tai nutoltų nuo pagrindinės mūsų idėjos – noro padėti mokytis kitiems“, – teigė M. Narijauskas.
Jis teigė esantis labai dėkingas visoms šalies ugdymo įstaigoms, kurios padėjo tarp savo mokinių išpopuliarinti „Moxliuko“ programėlę.
Parašykite komentarą
Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.